cyforwe

cyfrowe zdrowie psychiczne
Jak dotrzeć do klienta

Istnieje wiele firm, które mogą poszczycić się dobrą sprzedażą. Mają konkurencyjne produkty lub usługi, dobrze znają rynek i wiedzą jak nawiązywać oraz utrzymać dobre kontakty z klientami. Nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza przy tak dużej konkurencji w sprzedaży bezpośredniej i internetowej. Ta druga przestrzeń wydaje się być coraz ciaśniejsza. Co zrobić, aby zaistnieć i utrzymać się na powierzchni, a nie pójść na dno? Jak dotrzeć do klienta i przekonać go w oka mgnieniu, że to właśnie nas szukał? Po pierwsze jasna i przejrzysta strona internetowa, z łatwym i wpadającym w ucho adresem, dopasowana do wersji mobilnej. To motor i wizytówka. Powinno być jasne, dlaczego potencjalny klient powinien wybrać nasze produkty lub usługi. Każda „strona produktu” powinna zawierać jedną lub więcej odrębnych call to action, często w formie formularza kontaktowego na każdej stronie. Musimy pamiętać, że zwykle 50-70% ruchu przychodzi na witrynę z wyszukiwarek. Dla większości ludzi jest to najważniejsze źródło ruchu i nowych klientów. Najszybszym sposobem na uzyskanie widoczności w wyszukiwarkach jest reklama. Siła wyszukiwarki Kolejną rzeczą jest zdobycie „bezpłatnego” ruchu z Google.

Analiza słów kluczowych może dostarczyć konkretnych wskazówek dotyczących pytań, których szuka klient. Szczególną uwagę należy zwrócić na media społecznościowe. Krótko i zwięźle można powiedzieć: kto ma sieć, ten ma władzę. Co to oznacza? Budowanie sieci w formie obserwatorów na Facebooku czy też innych portalach jest niezbędne. Pozwala to pozostać w kontakcie z jak największą liczbą osób. Umieszczanie wartościowych treści w tym pomaga. Udostępniając darmowe poradniki czy ankiety, jesteśmy w stanie zbudować dużą bazę danych i zebrać adresy e-mail. Kiedy dzielimy się wiedzą, zyskujemy uznanie użytkowników, co może doprowadzić do tego, iż Google spojrzy na nas jako na autorytet i uzyskamy wyższe pozycje w wyszukiwarkach, łatwiej docierając do klienta. Wszystkie te czynności są niezbędne, często są skomplikowane, jeśli dopiero rozwijamy swoją firmę. Aby dotrzeć szybciej do klienta warto skorzystać z porady ekspertów, którzy nie tylko pomogą w rozwiązaniu technicznych problemów, ale również ustalą odpowiednią kampanię reklamową czy też strategię działania. Im bardziej firma będzie widoczna, tym więcej klientów. Ci zadowoleni z serwisu polecą swoich znajomych, a nie ma nic cenniejszego niż polecenie zwane inaczej rekomendacją.