cyforwe

cyfrowe zdrowie psychiczne
Identyfikacja wizualna – jak zbudować wizerunek firmy od podstaw?

Wszystkie podmioty gospodarcze działające na rynku chcą odnieść sukces rozumiany jako pozyskanie klientów i zbudowanie sobie silnej pozycji. Możliwości w tym zakresie jest dziś wiele, ponieważ do dyspozycji każdego menadżera są dziś ogromne zasoby związane z reklamą i PR. Rzecz jasna nie każda firma posiada odpowiednie środki, aby przystąpić do działania z rozmachem. Przy braku budżetu na promocję trzeba postawić na skromniejsze rozwiązania, co jest w miarę naturalne i raczej nie budzi specjalnych wątpliwości wśród zainteresowanych.

Nie oznacza to jednak, że przy ograniczonych finansach nie można zbudować wizerunku firmy w sposób odpowiadający potrzebom. Być może zajmie to więcej czasu, ale efekt nadal może być doskonały. Znaczenie w tym wszystkim ma rzecz jasna odpowiednia identyfikacja wizualna, zwana z angielska także corporate identity. Na całym świecie termin ten jest dość dobrze znany, choć konsumenci raczej nie posługują się w nim w ramach codziennym rozmów.

To termin specjalistyczny, jednakże każda osoba będąca odbiorcą towarów czy usług ma w praktyce do czynienia z identyfikacją wizualną. Posługuje się nią zdecydowana większość firm, a przynajmniej każda z tych, która odrobiła lekcję z budowania wizerunku i kreacji reklamy. Bez trafnie opracowanej identyfikacji zaistnienie na rynku w szerszej skali będzie poważnie utrudnione. Nie da się tego pominąć Wynika to trochę ze specyfiki czasów, w których przyszło nam żyć.

Ludzie definiują świat poprzez wizualne skojarzenia i to, co wygląda w atrakcyjny sposób z miejsca zyskuje przychylność niemałej grupy konsumentów. Dlatego tak ważne jest, aby corporate identity wypracować w sposób dostatecznie skuteczny. Dzięki temu uda się uzyskać taki stan, w którym konsumenci będą kojarzyć daną markę ze zbiorem kolorów, logo, czcionką, jakimiś specyficznymi kształtami. Tylko najmocniejsze marki będą miały szansę, aby na stałe zapisać się w pamięci ludzi.

Ich siła wynika w niemałym stopniu z corporate identity. Profesjonalnie wykreowana identyfikacja wizualna ma na celu stworzenie sytuacji, w której odbiorca będzie w stanie jasno określić, z jaką marką ma do czynienia bez wchodzenia w detale. Wystarczy tylko logo, określona czcionka czy symbol. Mamy wiele takich przykładów.

Chociażby charakterystyczny font Coca-Coli, który jest znany niemal każdemu konsumentowi, w tym osobom nie pijącym tego napoju. Jeśli chcemy zbudować wizerunek swojej firmy od podstaw, musimy wziąć pod uwagę znaczenie identyfikacji wizualnej w tym procesie.